Hæld hovedstaden i halsen
Ny københavnersmart håndbajer bærer byens internationale navn.
Carlsbergs nyeste bryg er dedikeret til det gamle bryggeris fødeby: Copenhagen hedder den blonde drik, der er brygget på hvede og ris og markedsføres som en "forfriskende anderledes" øloplevelse.
Letdrikkelig, som et øllet alternativ til hvidvin og champagne, henvender Copenhagen sig til de tørstige typer, som enten synes at der er for lidt fashion over en bajer, eller simpelthen finder almindelige øl for bitre – her tør KBH godt indskyde: unge kvinder.
Copenhagen er blond, frisk og tynd – ligesom københavnerne, ikk – og designet tager afsæt i København som international mode- og designby. Flasken er lys og smal, og designet er enkelt og minimalistisk: hvid etiket med sort og grå skrift og masser af luft i mellem linjerne.
Blondine på udebane I første omgang kan Copenhagen kun drikkes i Danmark, men planen er, at den i løbet af det næste års tid skal bevæge sig ud på eksportmarkederne.
Og mon ikke de udenlandske tanker vil ledes hen på Danmarks famøse blondine-image – hjulpet godt på vej af Carlsbergs reklamekampagne. Her står en kold, dugget ølflaske på lysegrå baggrund, akkompagneret af statements som ”Blonde is the new black”, ”Natural beauty needs no make-up” og ”Beer with an accent”.